DEKODIRANJE PROSTORA
DEKODIRANJE PROSTORA
Prva likovno - edukativna radionica bazirala se na temi „Prostor i vrijeme“.
Ova radionica je svoje polazište pronašla u
samom početku života u svemiru, njegovog stvaranja na Zemlji s naglaskom na
vidljiv i nevidljiv prostor koji nas okružuje. Kao što je znanost postavila
temelje proučavanja djeljivosti prostora i vremena tako se i ova radionica oslonila
na apstraktnu paradigmu svemira s fokusom na prostor kao opći pojam i pojam u
likovnim umjetnostima; prostor i vrijeme koje možemo obuhvatiti u više
kategorija.
Dekodiranje praznog prostora bi u
prenesenom značenju bilo razotkrivanje. Ako zamislimo da je određeni prostor
već kodiran tj. određen, postavljen, njegovo ponovno preispitivanje i
istraživanje bi u ovom slučaju bilo dekodiranje. Učenici, kroz radionicu su
mogli promišljati o prostoru i vremenu. O prostoru: kao fizičkoj realnosti u
kojoj žive; na razini apstrakcije (čestica, atoma, svemira); na razini
različitih dimenzija i odnosa (matematička kategorija); o duhovnoj dimenziji
našeg osobnog prostora i psihičkom djelovanju prostora na čovjeka. O vremenu: četvrtoj dimenziji u umjetnosti kao procesu stvaranja,
proučavanja i fizički prolazak kroz umjetničko djelo.
Radionica se bazirala na geometrijskoj
apstrakciji u realizaciji zajedničke instalacije. Vodili su se prema
estetsko-minimalističkim načelima povezanim s počecima apstraktnog izražavanja.
Budući da srednjoškolci nisu često izloženi praktičnoj nastavi likovne kulture,
likovni jezik izražavanja u radu je bio
jednostavan i shvatljiv, prvenstveno zbog bolje kontrole likovnih
elemenata i kompozicijskih načela.
Učenici su bili podijeljeni u 6 grupa.
Svaka grupa je bila zadužena za jedan dio instalacije. U instalaciji se spojila
dvodimenzionalna i trodimenzionalna slika. Tako je prva grupa radila slike s
motivima geometrijske apstrakcije, druga i peta grupa je radila geometrijska
tijela, treća grupa je oblikovala oprostorenu liniju (tuba), četvrta i šesta
grupa su radili kolaže.
Comments
Post a Comment