DEKODIRANJE PROSTORA

DEKODIRANJE PROSTORA

Prva likovno - edukativna radionica bazirala se na temi „Prostor i vrijeme“.

Ova radionica je svoje polazište pronašla u samom početku života u svemiru, njegovog stvaranja na Zemlji s naglaskom na vidljiv i nevidljiv prostor koji nas okružuje. Kao što je znanost postavila temelje proučavanja djeljivosti prostora i vremena tako se i ova radionica oslonila na apstraktnu paradigmu svemira s fokusom na prostor kao opći pojam i pojam u likovnim umjetnostima; prostor i vrijeme koje možemo obuhvatiti u više kategorija.

Dekodiranje praznog prostora bi u prenesenom značenju bilo razotkrivanje. Ako zamislimo da je određeni prostor već kodiran tj. određen, postavljen, njegovo ponovno preispitivanje i istraživanje bi u ovom slučaju bilo dekodiranje. Učenici, kroz radionicu su mogli promišljati o prostoru i vremenu. O prostoru: kao fizičkoj realnosti u kojoj žive; na razini apstrakcije (čestica, atoma, svemira); na razini različitih dimenzija i odnosa (matematička kategorija); o duhovnoj dimenziji našeg osobnog prostora i psihičkom djelovanju prostora na čovjeka.  O vremenu: četvrtoj dimenziji  u umjetnosti kao procesu stvaranja, proučavanja i fizički prolazak kroz umjetničko djelo.

Radionica se bazirala na geometrijskoj apstrakciji u realizaciji zajedničke instalacije. Vodili su se prema estetsko-minimalističkim načelima povezanim s počecima apstraktnog izražavanja. Budući da srednjoškolci nisu često izloženi praktičnoj nastavi likovne kulture, likovni jezik izražavanja u radu je bio  jednostavan i shvatljiv, prvenstveno zbog bolje kontrole likovnih elemenata i kompozicijskih načela.

Učenici su bili podijeljeni u 6 grupa. Svaka grupa je bila zadužena za jedan dio instalacije. U instalaciji se spojila dvodimenzionalna i trodimenzionalna slika. Tako je prva grupa radila slike s motivima geometrijske apstrakcije, druga i peta grupa je radila geometrijska tijela, treća grupa je oblikovala oprostorenu liniju (tuba), četvrta i šesta grupa su radili kolaže.


GRUPA 1

GRUPA 2

GRUPA 3

GRUPA 4

GRUPA 5

GRUPA 6


Comments

Popular Posts