OBLIKOVANJE PROSTORA U VREMENU
Već drugu godinu zaredom nastavlja se uspješna suradnja 9. gimnazije i akademske slikarice Nine Iris Bešlić na likovno – edukativnom projektu „Oblikovanje prostora u vremenu“ . Ovogodišnja tema svojevrstan je nastavak prošlogodišnjeg projekta „Dekodiranje praznog prostora“. Ovaj put na projektu također je gostovao i dipl. prof. fizike Goran Gatalica. Projekt je ostvaren u obliku likovnih radionica s ciljem povezivanja likovne umjetnosti i prirodnih znanosti, prvenstveno fizike na teoretsko formalno praktičnoj razini. Likovne radionice podijeljene su u tri dijela.
U prvom dijelu radionice učenici su se kroz prezentaciju upoznali s odrednicama prostora i vremena kroz povijest umjetnosti, dotakavši se stilskih razdoblja i pokreta s naglaskom na futurizam, pojavu apstrakcije, pojavu mobila sve do kinetičke i optičke umjetosti, op-arta. Inspirirani remek djelima spomenutih pravaca i razdoblja učenici su uz stručno vodstvo autorice pristupili izradi manjih modela. Učeničke instalacije kretale su se između dvodimenzionalnog prikaza i trodimenzionalnog medija instalacije vješto se poigravši s percepcijom gledatelja. Rezultati prvog dijela, iako malenih dimenzija posjeduju određenu monumentalnost ostvarenu univerzalnim jezikom geometrije. Zajednički nazivnik je svakako kocka. Iako na plošnom mediju, složenom akumulacijom iluzionističkih 3d kocki učenici su postigli vrlo dinamične optičke efekte, a primjena ružičaste, roze boje unosi dašak osjećajnosti u inače strogu narav geometrije. Upotrebom sjajne folije različitog kolorita na plohama ovih malenih instalacija učenici su se uspješno povezali s okolnim prostorom zahvaljujući efektu zrcala, koji također čini te malene kocke sjajnim, luksuznim objektima u prostoru otišavši dalje od dalekih reminiscencija na pop art. Naravno kocka-instalacije moguće je slagati u mnoštvo različitih kompozicija koje likovno savršeno funkcioniraju.
Jedan dio učenika realizirao je tzv. harmonika op- iluzije. Izvedba ovog zadatka u praktičnom smislu je jednostavnija, ali uključuje veći rizik, a time i veće iznenađenje. U jednakoj mjeri primjenjena je organska apstrakcija kao opozicija geometrijskoj, ali istovremeno ukomponirana u nju. Organska apstrakcija po svojoj naravi bliža je čovjeku, lakše otkriva autora u pozadini dok kod geometrijske apstrakcije autor ostaje skriven. Ove instalacije svakako možemo zamisliti i kao realne arhitektonske elemente unutar interijera, ali i eksterijera.
Drugi dio radionice bio je teoretske naravi. Fizičar i autor haiku poezije, Goran Gatalica održao je predavanje uz prezentaciju na temu fizikalnih veličina: vrijeme, rad , energija. Cilj predavanja bio je osvijestiti učenike kako su fizikalne veličine također i nerazdvojivi dio umjetnosti, umjetničkih djela, bilo da su u njoj prisutne u doslovnom smislu, budući su realni objekti, analognom (primjena fizikalnih principa na estetski zanimljiv način) ili intuitivno. Umjetnost je uvijek kroz povijest na intuitivan način pratila otkrića u fizici i matematici pa tako i danas.
Cijeli projekt podržan je od Ministarstva kulture. Posebno se zahvaljujemo učenicima IX. gimnazije, profesorici likovne umjetnosti Kristini Sarić te ravnateljici IX. gimnazije Sonji Lušić Radošević.
RADOVI I DIO
1. GRUPA (Klara Keglović, Dora Petra Ljubičić, Asja Kučević, Magdalena Pongrac)
2. GRUPA (Jan Stjepan Franja, Mila Pičman, Lara Kubelka)
3. GRUPA (Bruna Rački, Vita Svilanović, Dora Bilić)
RADOVI II DIO
1. GRUPA (Klara Keglović, Dora Petra Ljubičić, Asja Kučević, Magdalena Pongrac)
2. GRUPA (Jan Stjepan Franja, Mila Pičman, Lara Kubelka, Bruna Rački)
3. GRUPA (Vita Svilanović, Dora Bilić)
Comments
Post a Comment